Veilig vasten

Vasten maakt het verschil

Inmiddels is het intermittent vasten, ofwel periodiek vasten, een ware hype anno 2021, maar reeds sinds 2012 werkt NutriFit met diverse methoden en kunnen we stellen: vasten is zeer effectief, maar doe het onder deskundige begeleiding. Alleen dan is het veilig, zodat je ook op lange termijn de vruchten ervan plukt.

Bij NutriFit werken we met 5 verschillende methoden:

  • 5:2 dieet
  • 24 uur vasten of langer
  • 5 daagse vastenkuur
  • sportvasten
  • vegan vasten

Begin bij de basis

Doorgaans worden deze vastenmethoden pas ingezet wanneer de dagelijkse eetgewoonten op orde zijn. Veel mensen komen op een plateau terecht met hun gewicht of ervaren een continue vermoeidheid en zijn steeds meer afhankelijk van suikers. Het profijt van vasten is er pas als je op de “gewone” dagen een leefwijze hanteert die jouw lijf ondersteunt.

Make the switch

Het succes van het vasten ligt in het legen van de suikervoorraad in ons lichaam en het switchen naar de vetverbranding. Vasten zorgt niet alleen voor verlies van vetmassa, maar het verlaagt ook de zogenaamde sluimerende ontstekingen die ontstaan door teveel buikvet, slechte eetgewoonten en stress. Vasten kan hierdoor ook een methode zijn om fitter en energieker te worden.

Marie-José is een kenner en kunner van de vastenmethoden. Ze schreef over de 5:2-methode een gratis E-book en is enthousiast Fittergycoach voor 10-daagse kuren Vegan Flex en sportvasten.

Marjolein en Lilly zijn beiden ook Fittergycoach voor de Vegan Flex.

Lees ook mijn blog over dit onderwerp.